Despre obţinerea backlink-urilor de calitate

Numele meu este Stoian Ciprian, blogger pe comunicarepr.ro – un blog despre comunicare şi relaţii publice și sper să vă placă acest articol şi va aştept pe al meu blog!

Când vine vorba de promovarea unui site prin metode gratuite, mai ales despre optimizare seo off-page, multă lume se gândeşte automat la înscrierea site-ul în directoare web. Cu toţii stiim că sunt foarte multe astfel de directoare, care oferă link-uri dofollow, nu cer link reciproc şi în trecut, directoarele web te puteau ajuta destul de mult să urci în căutări pe google.

Însă, în timp, acest tip de backlink-uri şi-au pierdut din calitate, google nu mai ţine cont de acestea, asta datorită faptului că unele directoare permiteau înscrierea site-urilor cu conţinut neagreat de google. Cea mai nouă metodă de promovare care a început să dea roade şi să fie folosită din ce în ce mai des în Romania,  o reprezintă promovarea prin directoare de articole.

Un director de articole este un site în care oricine poate adauga un articol despre orice topic doreşte (trebuie să respecte condiţiile impuse de posesorul directorului respectiv), iar în cadrul articolului poate adauga 2-3 backlink-uri spre site-ul sau blog-ul personal.

Există mai multe beneficii SEO ale acestei metode de promovare însă cel mai important îl reprezintă obţinerea de backlink-uri de calitate, contextuale, cu anchor textul dorit, spre orice pagină de pe site, nu doar pagina principală, asta face ca postarea de articole în directoare să fie o tehnică eficientă de link building.

Însă eu rămân la părerea că odată ce ai ajuns să deţii un site sau un blog şi să ai măcar puţin habar despre seo on-page sau off-page, cea mai importantă „unealtă” SEO pe care o poţi folosi este guest posting-ul şi reţelele de socializare.

În primul rând când te decizi să scrii un guest post la alt blogger tu decizi tema, conţinutul, lungimea şi cuvintele cheie pe care doreşti să pui link către blogul/siteul tău, iar în al doilea rând noile update-uri google ţin cont de rețelele de socializare, câte like-uri, google+, tweet-uri ai şi mai se ţine cont şi de câte vizite reuşeşti să aduci cu respectivul articol din reţelele de socializare (social media).

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on Pinterest

Comentarii

comentarii

21 de comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *